Træde på

Lad dig ikke træde på af andre, du fortjener bedre.

 

Hører du til den type der sommetider, lader sig træde på af andre, så stop det lige nu…..for DET fortjener du ikke, og du skal ikke være dørmåtte for andre.
Dørmåtte
Du fortjener at blive respekteret, som den du er.
Det kræver bare lige, at du starter med fuldt ud, at respektere dig selv, for den du er.
– så hvad med at begynde der?
Sig: “Træd ikke på mig”.  Sig fra og sæt grænser.
Det kan du hvis dit selvværd og din selvtillid er i orden.

Hvis ikke dit selvværd, og din selvtillid, er som du ønsker, så vil jeg anbefale dig at starte lige nu.

Find ud af hvordan du gerne vil opfatte dig selv, hvem du egentlig er, når du kigger dig selv i spejlet.
træde på
Jeg havde Jette til coaching i sidste måned. Hun  ville gerne styrke sit selvværd, og kurere sin hensynsbetændelse

Vi kom i denne samtale frem til flere muligeder og løsninger som kunne hjælpe Jette.

Èn af dem får du her:
Jette skulle starte med at gå hjem og kigge sig i spejlet.
Hun skulle fortælle sig selv om det hun mente, hun allerede nu godt kunne lide ved sig selv.
I sidste uge kom hun igen, og fortalte hvor svært det havde været. De første par gange havde hun opdaget, at hun slet ikke var i stand til at se sig selv i øjnene, når hun kiggede i et spejl !!! – men som hun også sagde:  “Øvelse gør jo mester, og nu efter mange gange, så føles det lettere”
Sagen er at, hvis vi ikke er i stand til at fortælle os selv, at vi er noget værd, så kan vi have en tendens til, at lade os træde på af andre, og det nedbryder vores selvværd.
Selvværd skaber du indefra  – så træd heller ikke på dig selv !!!!!!

 

Hvad skal der til for at du kan se dig selv i øjnene?

 

Her er 2 små tip til dig:

Tip 1.
  • Start med at skrive 3 ting ned, som du synes du kan lide ved dig selv, og/eller som du er god til. Det er helt OK, at det bare er 3 SMÅ ting. Eks. Jeg er god til at bage, jeg er god til at lytte til andre, jeg kan godt lide mit hår.
  • Stil dig foran et spejl, og læs det højt for dig selv.
  • Kig nu på dig selv, se dig selv i øjnene og sig det en gang til.
  • Gør dette indtil det føles let for dig.

Når du taler pænt, til og om dig selv – øger du din selvtillid og dit selvværd.

Tip 2.
  • Prøv bare èn time om dagen, i én uge, at lade som om du respekterer dig selv, i alt hvad du gør og siger.
  • Lad ingen kritiske tanker for overtaget over dig…. og træd ikke på dig selv.
  • Tænk og tal kun rosende og anerkendende om dig selv.
  • Læg så mærke til hvordan det føles.

Respekter dig selv og styrk dit selvværd:

Stil dig selv følgende spørgsmål, og svar så ærligt du kan:
  • Hvad skal der til for at du kan respektere dig selv som du er?
  • Hvordan ville dit liv være, hvis du respekterede dig selv som du er?
  • Hvordan ville det være hvis du kunne sige: “Træd ikke på mig”?

    Husk: Lad dig ikke træde på af andre, du fortjener det bedste.

 

Læs også mit blogindlæg om: Derfor bliver du dårligt behandlet af andre.

 

Du er altid velkommen til at booke en gratis afklarende samtale hos mig, og høre hvordan jeg kan hjælpe dig. Kontakt mig, så finder vi en tid.

 

Kontakt mig

Ninna Rosendahl
Kærlig hilsen
Ninna Rosendahl.
0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *